محمود صادقی
                      فرماندار شهرستان زاوه
            
 

    .     .     .
۱۳۹۱/۰۵/۱۹

منشور اخلاقي

ویرایشگر متن

منشور اخلاقی مدیران و کارکنان

فرمانداری زاوه


مَن اَجرِیَ اللهُ عَلی یَدهِ فَرَجاً لمُسلمٍ فَرج الله عنه کُرَب الدنیا و الآخره ( پیامبر اکرم ))




در راستای حفظ و کرامت والای انسانی، منبعث از تعالیم روح بخش الهی و حفظ وصیانت از قدر و منزلت مردم به عنوان ولی نعمتان جامعه و احترام به حقوق شهروندی، با الهام از اصول و مبانی خدمت رسانی از دیدگاه امام علی(ع)، نهایت سعی و تلاش خود را برای رعایت نکات اخلاقی و اعتقادی معمول داشته و برای تثبیت رفتارهای مناسب شغلی به موارد زیرمعطوف می دارد:


الف: التزام به اخلاق اسلامی

1- رعایت اصل ادب ونزاکت دربرخوردبامردم ،ارباب رجوع وهمکاران

2- حفظ روحیه انتقادپذیری درکلیه امور.

3- پرهیز از رفتارهای نکوهیده ای چون غیبت، شایعه سازی، خبرچینی، تهمت، افترا و هرگونه اقدامی که جو صمیمیت و اعتماد مردم، ارباب رجوع و همکاران را تخریب و یا حتی تضعیف نماید.

4- رفتار توام با گشاده رویی، سعه صدر و متانت نسبت به مردم، ارباب رجوع و همکاران.

5- رعایت اصل انصاف در ارایه خدمات به ارباب رجوع و همچنین در روابط با مردم و همکاران.

6- رعایت اصل وفای به عهد در روابط با مردم، ارباب رجوع و همکاران.

ب:وظیفه شناسی

1- حضور بموقع در محل کار و فعالیت و رعایت وقت شناسی در ارتباط با ارباب رجوع و همکاران.

2- راهنمایی مناسب و ارایه اطلاعات لازم به ارباب رجوع و جلوگیری از سرگردانی و سردرگمی ایشان.

3- انجام وظایف و فعالیت ها براساس برنامه مدون و زمانبندی.

4- انجام وظایف و فعالیت ها براساس روش های مستند و بدور از اعمال سلایق شخصی خود، سایر همکاران و مدیران.

5- انجام وظایف و فعالیت ها براساس روش های مستند و بدور از اعمال سلایق شخصی خود، سایر همکاران و مدیران.

6- برخورداری از هنر ایجاد توازن و اعتدال بین زندگی شغلی و زندگی خانوادگی.

7- پرهیز از هرگونه افراط و تفریط و رعایت اصل اعتدال و میانه روی.

8- درک صحیح از اهداف سازمان و بکارگیری نهایت تلاش در جهت همسویی اهداف فردی با اهداف سازمانی.

9- احساس مسئولیت نسبت به حرفه و سازمان متبوع.

10- پرهیز از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان.

11- انجام وظایف محوله بصورت موثر وکارآمد با رعایت فاکتور ارزشمند زمان.

ج: مردم مداری

1- توجه دقیق به صحبت ها و خواسته های مطروحه از جانب ارباب رجوع.

2- بکارگیری حداکثر توان در ارایه خدمات به ارباب رجوع.

3- انجام امور مربوط به ارباب رجوع بر اساس زمان پیش بینی شده و جلوگیری از معطلی بیهوده ایشان.

4- سعی در افزایش و ارتقاء دانش ارباب رجوع و مردم، درخصوص پیشرفت جامعه در ابعادگوناگون و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی تا آنجا که به رفاه عمومی مربوط می گردد.

5- فضای مراوده به گونه ای باشد که ارباب رجوع به مسئولین و کارکنان اطمینان کامل پیدا نماید.

د: قانون محوری

1- اجرای دقیق و کامل قوانین و مقررات سازمانی در حین انجام وظیفه.

2- خودداری از تسلیم مدارک و اسناد اداری به افرادی که حق دریافت آن را ندارند.

3- خودداری از مظاهر فساد اداری نظیر سفارش، اخذ هرگونه هدیه غیرمتعارف و وجه نقد.

4- اطلاع به مسئولین ذیربط درصورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل، موقعیت شغلی، دریافت هدایای غیرمتعارف و وجه نقد.

5- استفاده صحیح از اختیارات و قدرت.

6- پرهیز از استعمال دخانیات بویژه در محل کار.

7- رعایت اصل امانتداری در قبال اسرار اداری.

کارکنان دولت با اعتقاد به اینکه مردم، حاکمان اصلی حکومتها می باشند، تمامی امکانات خود را به منظور ارایه ی خدمات مطلوب و پاسخگویی به درخواست های قانونی مردم و در مواجهه با ارباب رجوع، اصل اخلاقی خرد در بینش، مدارا در روش وکرامت در منش را به کار می بندند و خشنودی خداوند را در خشنود نمودن خلق خدا جستجو می کنند.

کوشش برای اصلاح امور مردم کمال سعادت است. مولای متقیان امام علی(ع)

دفترارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات فرمانداری شهرستان زاوه




منبع :
تعداد بازدیدها : ۹۶۶


مطالب مرتبط با این موضوع :


کلیه حقوق این پورتال محفوظ و متعلق به استانداری خراسان رضوی می باشد.

نظرسنجی
مطالب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

بازدید امروز ۸۳
تعداد بازدیدکنندگان امروز ۲۹ نفر
تعداد بازدیدکنندگان دیروز ۸۶ نفر
کل بازدیدکنندگان ۴۱۶۹۵۸ نفر
تعداد کاربران مهمان ۳۸ نفر
آماربازدیدکنندگان