فرماندار شهرستان زاوه
       مهدی زارعی        

    .     .     .
۱۳۹۱/۰۵/۱۹

منشور اخلاقي

ویرایشگر متن

منشور اخلاقی مدیران و کارکنان

فرمانداری زاوه


مَن اَجرِیَ اللهُ عَلی یَدهِ فَرَجاً لمُسلمٍ فَرج الله عنه کُرَب الدنیا و الآخره ( پیامبر اکرم ))




در راستای حفظ و کرامت والای انسانی، منبعث از تعالیم روح بخش الهی و حفظ وصیانت از قدر و منزلت مردم به عنوان ولی نعمتان جامعه و احترام به حقوق شهروندی، با الهام از اصول و مبانی خدمت رسانی از دیدگاه امام علی(ع)، نهایت سعی و تلاش خود را برای رعایت نکات اخلاقی و اعتقادی معمول داشته و برای تثبیت رفتارهای مناسب شغلی به موارد زیرمعطوف می دارد:


الف: التزام به اخلاق اسلامی

1- رعایت اصل ادب ونزاکت دربرخوردبامردم ،ارباب رجوع وهمکاران

2- حفظ روحیه انتقادپذیری درکلیه امور.

3- پرهیز از رفتارهای نکوهیده ای چون غیبت، شایعه سازی، خبرچینی، تهمت، افترا و هرگونه اقدامی که جو صمیمیت و اعتماد مردم، ارباب رجوع و همکاران را تخریب و یا حتی تضعیف نماید.

4- رفتار توام با گشاده رویی، سعه صدر و متانت نسبت به مردم، ارباب رجوع و همکاران.

5- رعایت اصل انصاف در ارایه خدمات به ارباب رجوع و همچنین در روابط با مردم و همکاران.

6- رعایت اصل وفای به عهد در روابط با مردم، ارباب رجوع و همکاران.

ب:وظیفه شناسی

1- حضور بموقع در محل کار و فعالیت و رعایت وقت شناسی در ارتباط با ارباب رجوع و همکاران.

2- راهنمایی مناسب و ارایه اطلاعات لازم به ارباب رجوع و جلوگیری از سرگردانی و سردرگمی ایشان.

3- انجام وظایف و فعالیت ها براساس برنامه مدون و زمانبندی.

4- انجام وظایف و فعالیت ها براساس روش های مستند و بدور از اعمال سلایق شخصی خود، سایر همکاران و مدیران.

5- انجام وظایف و فعالیت ها براساس روش های مستند و بدور از اعمال سلایق شخصی خود، سایر همکاران و مدیران.

6- برخورداری از هنر ایجاد توازن و اعتدال بین زندگی شغلی و زندگی خانوادگی.

7- پرهیز از هرگونه افراط و تفریط و رعایت اصل اعتدال و میانه روی.

8- درک صحیح از اهداف سازمان و بکارگیری نهایت تلاش در جهت همسویی اهداف فردی با اهداف سازمانی.

9- احساس مسئولیت نسبت به حرفه و سازمان متبوع.

10- پرهیز از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان.

11- انجام وظایف محوله بصورت موثر وکارآمد با رعایت فاکتور ارزشمند زمان.

ج: مردم مداری

1- توجه دقیق به صحبت ها و خواسته های مطروحه از جانب ارباب رجوع.

2- بکارگیری حداکثر توان در ارایه خدمات به ارباب رجوع.

3- انجام امور مربوط به ارباب رجوع بر اساس زمان پیش بینی شده و جلوگیری از معطلی بیهوده ایشان.

4- سعی در افزایش و ارتقاء دانش ارباب رجوع و مردم، درخصوص پیشرفت جامعه در ابعادگوناگون و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی تا آنجا که به رفاه عمومی مربوط می گردد.

5- فضای مراوده به گونه ای باشد که ارباب رجوع به مسئولین و کارکنان اطمینان کامل پیدا نماید.

د: قانون محوری

1- اجرای دقیق و کامل قوانین و مقررات سازمانی در حین انجام وظیفه.

2- خودداری از تسلیم مدارک و اسناد اداری به افرادی که حق دریافت آن را ندارند.

3- خودداری از مظاهر فساد اداری نظیر سفارش، اخذ هرگونه هدیه غیرمتعارف و وجه نقد.

4- اطلاع به مسئولین ذیربط درصورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل، موقعیت شغلی، دریافت هدایای غیرمتعارف و وجه نقد.

5- استفاده صحیح از اختیارات و قدرت.

6- پرهیز از استعمال دخانیات بویژه در محل کار.

7- رعایت اصل امانتداری در قبال اسرار اداری.

کارکنان دولت با اعتقاد به اینکه مردم، حاکمان اصلی حکومتها می باشند، تمامی امکانات خود را به منظور ارایه ی خدمات مطلوب و پاسخگویی به درخواست های قانونی مردم و در مواجهه با ارباب رجوع، اصل اخلاقی خرد در بینش، مدارا در روش وکرامت در منش را به کار می بندند و خشنودی خداوند را در خشنود نمودن خلق خدا جستجو می کنند.

کوشش برای اصلاح امور مردم کمال سعادت است. مولای متقیان امام علی(ع)

دفترارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات فرمانداری شهرستان زاوه




منبع :
تعداد بازدیدها : ۶۴۸


مطالب مرتبط با این موضوع :


کلیه حقوق این پورتال محفوظ و متعلق به استانداری خراسان رضوی می باشد.

نظرسنجی
مطالب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟
آماربازدیدکنندگان